Letecká agentúra
SKYTRAVEL

055 / 632 5969
Po-Pia 08.30 - 17.00
letenky@skytravel.sk

Odkiaľ:
 
 
Kam:
 
Odkiaľ (návrat):
 
Kam (návrat):
 
Cesta:
 
 
Odlet:   Návrat: 
Požadujem:
  priamy let
Prepravca:
 
Trieda:
Dospelý
(25-59 r.)
Mládežník
(12-24 r.)
Dieťa
(2-11 r.)
Senior
(60+ r.)
Infant
(0-2 r.)
Odkiaľ:
 
Kam:
 
Cesta:
Odlet:   Návrat: 
Prepravca: FR - Ryanair
Trieda: ekonomická
Dospelý
(16+ r.)
Dieťa
(2-16 r.)
Infant
(0-2 r.)
Odkiaľ:
 
Kam:
 
Cesta:
Odlet:   Návrat: 
Prepravca: W6 - Wizzair
Trieda: ekonomická
Dospelý
(16+ r.)
Dieťa
(2-16 r.)
Infant
(0-2 r.)
U nás platíte cez:

Visa MasterCard Tatrabanka Slovenská sporiteľňa ČSOB VÚB ePlatby

Povinné rúška

nachádzate sa: Úvod / Akciové letenky

Rúška sú povinné na letisku aj na palube, treba ich mať viac pri dlhších letoch a meniť po cca štyroch hodinách. V štátoch ako Rakúsko, Nemecko, Slovensko sú  povinne respirátory kategórie minimálne FFP2 . Vyžaduje ich aj Austrian, Lufthansa, Air France, Finnair. Inde trvajú minimálne na chirurgických rúškach.

So zlepšovaním epidemiologickej situácie však prvý prepravcovia od povinných rúšok upúšťajú, British airways, Norwegian, Smartwings, ČSA. Nie však na všetkých svojich letoch.

Hygienické opatrenia - lietadla sa dezinfikujú každý deň, tie diaľkové po každom lete. Najnovšie Hepa filtre dosahujú kvalitu tých na operačných sálach, vyše 99percentna účinnosť, vzduch cirkuluje zhora nadol. Zredukovalo sa občerstvenie, odstránili palubne časopisy a platby väčšinou len kartou.

Sleduje sa dodržiavanie odstupu 1.5m pri registrácii a nastupovaní. Meria sa teplota a pozorujú príznaky. Niektoré biznis salóniky, hlavne v Ázii ešte môžu byť zatvorené. V závislosti od obsadenosti letu je snaha o čo najväčšie medzery medzi sediacimi.  Riziko nákazy počas letu je tak minimálne, čo dokázali aj výskumy, hlavne pri kratších letoch bez konzumácie jedla.

Kontakty obmedzíte aj webcheckinom a pribúda letísk s možnosťou samoregistrácie batožiny.

Do lietadla nesmú ľudia s pozitívnym covid testom menej ako 14 dni pred odletom, ak mali covid príznaky za posledných 8 dni - zvýšená teplota 37.5 st Celzia, kašeľ, horúčka a ak mali byť podľa hygienických nariadení v karanténe.

 

Cestovné obmedzenia - Každý cestujúci si pred kúpou letenky a hlavne samotným vycestovaním musí overiť podmienky vstupu do jednotlivých krajín. Pre istotu pozrieť aj podmienky krajiny odletu a prestupu. Info nájdete na stránke nášho ministerstva zahraničných veci  https://www.mzv.sk/cestovanie/covid19/obmedzenia-na-hraniciach a online preveriť podmienky pre vašu cestu na https://klm.traveldoc.aero/ , podľa ktorej kontrolujú aj na letiskách. Vládne korona webstránky nájdete napr.  https://www.ryanair.com/ie/en/useful-info/map-page.

Zoznam formulárov aspoň v EU  https://www.ryanair.com/ie/en/plan-trip/travel-documentation.

Radšej zavolať na ambasádu, ak je niečo nejasné.      Rakúsky formulár na pozemný tranzit do SK po prílete  https://www.mzv.sk/documents/10182/4131445/200824+Entry+and+transit+declaration_EN.pdf

Slovenskozrušilo povinnosť vypĺňať eHranicu a príletový formulár, podobne Poľsko.  Španielsko pre plne zaočkovaných. Taliansko, Francúzsko, Malta vyžadujú formulár https://app.euplf.eu/#/

 

Pri požiadavke na testovanie si treba overiť typ testu, jazyk, formu a dobu od odobratia vzorky po odlet .

Letecké spoločnosti sami o sebe testy nevyžadujú, stále sa riadia požiadavkami v cieľovej alebo prestupovej destinácii a podľa toho kontrolujú štátmi vyžadované dokumenty.  Testy už nepožadujú Spojené kráľovstvo ani SAE, stále ich však treba pri ceste do USA, Izraela, Číny.

Veľmi výnimočne sa stali chyby pri letiskových kontrolách (aerolinkami platené firmy na letisku nemali aktuálne info a požadovali test kde stačil očkovací preukaz), ale ambasády namiesto trvalého vyriešenia ojedinelého problému ho zgeneralizovali a zbytočne zneistili cestujúcich, ktorí tak zahltili volaniami call centrá. Letecké spoločnosti začali posielať infomaily každému cestujúcemu, ale tak všeobecné, že majú volaní ešte viac. My ku každej letenke posielame konkrétne informácie ohľadom letu, batožiny, webcheckinu, obmedzení a skontaktujete sa  s nami aj bez polhodinového čakania na spoplatnený hovor s call centrom prepravcu alebo online cestovky.

Kým sa nevráti situácia do normálu, tak sme pozastavili online vyhľadávače leteniek nakoľko nie sú dostatočne aktualizované aby neponúkali lety a prestupy, ktoré kvôli obmedzeniam ani nemôžete absolvovať alebo zvýšeným kontrolám stíhať. Takisto skryté poplatky, neúplná ponuka letov, riskantné kombinácie, chybovosť z pomalej aktualizácie voľných miest, predražená batožina atď. oddiaľujú zakúpenie novej licencie.   Hocikto ak pošle mail s požiadavkou kam a kedy chce letieť, tak do pol hodiny má kompletnú ponuku s časmi letov aj cenami leteniek.

 

Kvôli nutnosti kontroly povolení a testov už pred odletom, niektoré aerolinky pozastavili možnosť vytlačenia palubných vstupeniek už pri webcheckine a robia to až na letisku, napr. v Istanbule . Treba prísť na letisko skôr (aspoň 2 hodiny pred odletom, 3H pri diaľkových letoch) kvôli prípadnému zdŕžaniu na kontrole alebo využiť možnosť poslať scany dokladov niektorým dopravcom vopred cez Manage booking na ich stránke (Ryanair, Austrian, Lufthansa, Vueling). Vstupné formuláre väčšiny krajín sú online a treba ich mať vyplnené ešte pred odletom, lebo bez obdŕžaného Qwerty kódu nikoho na palubu nepustia (Taliansko,Cyprus, atď.).


Zmeny leteniek – Po dvoch rokoch pomaly končí veľkorysosť prepravcov pri flexibilite leteniek a podmienky na zmenu a zrušenie sa vracajú do predkovidových čias. Od mája napr. Emirates končí s možnosťou bezplatného zrušenia letenky a Austrian/Lufthansa zvyšujú poplatok za zmenu na 70 eur pri najlacnejších tarifoch (150 eur diaľkové lety).  Občas ponúkaná bezplatná zmena je len marketingová hračka, stále sa musí doplácať rozdiel v tarife a v novom termíne pri zmene diaľkovej letenky na poslednú chvíľu v najvyššej sezóne môže byt rozdiel oproti pôvodnému termínu aj 400 eur a tie treba doplatiť. 

K ojedinelým zmenám bude stále dochádzať a preto je dôležité nechávať nám kontaktné údaje. Cestujúcich o zmene potom môžeme hneď informovať a ponúknuť riešenie (posun termínu alebo zrušenie pôvodnej a okamžitá kúpa alternatívnej letenky od iného prepravcu).  Tesne pred odletom odporúčame každému cestujúcemu  si kontrolovať status svojho letu na stránkach prepravcu a letiska. Pravidelne treba sledovať monitory na letisku kvôli prípadnej zmene nástupnej brány-gate. A hlavne tam treba byť minimálne 30 minút pred odletom. Pri diaľkových letoch 45 minút pred odletom.

Doplnkové služby ako hotely, prenájmy aut a pod. radšej rezervovať na poslednú chvíľu alebo aspoň s možnosťou zmeny. Aj nákup leteniek už väčšina odkladá na poslednú chvíľu, čo je pochopiteľné, ale prepravcovia teraz používajú svoje najmenšie lietadla a tak sa niektoré lety môžu rýchlejšie vypredať a cena prudšie stúpnuť zo dňa na deň. Prípadnému overbookingu sa radšej vyhnite webcheckinom.

 

Refundácie leteniek  - Každý prepravca ma vlastné podmienky a tie priebežne upravuje. Nikto však nevracia peniaze, ak je zakúpená letenka nerefundovateľná a niekto už nechce letieť hoci let zrušený nebol. Nevycestovanie kvôli strachu z koronavirusu nie je možné ani poistiť. Ak lietadlo odletelo, ale vy nie, tak späť dostanete max nevyužité letiskové poplatky 20-30 eur aj to len ak prepravca nemá vyšší manipulačný poplatok za spracovanie storna, ako napr Ryanair.

V cene od 10 Eur sa dá kúpiť Poistenie storna na nevycestovanie kvôli náhlej vážnej nechronickej chorobe, úrazu alebo pozitívnemu testu na covid menej ako 10 dní pred odletom. Konečná cena poistenia závisí od ceny letenky, destinácie a výšky spoluúčasti.

Pri letenkách od Wizzairu treba určite zvážiť dokúpenie služby Flex za 35 eur , ktorá umožňuje zmenu letu bez poplatku (vyberá sa len rozdiel v tarife) a zrušenie bez dôvodu s návratom peňazí vo forme kreditu na zakúpenie inej letenky.

Menej ako 14 dni pred odletom by už k zrušeniam letov z ekonomických dôvodov, slabo obsadenému lietadlu,  nemalo dochádzať kvôli EU pokutám. Avšak zlému počasiu, sopkám, štrajkom, technickým poruchám sa úplne vyhnúť nedá a za zrušenie letu z týchto príčin sa ani minimálne odškodné 250 eur nevypláca. Práve v riešení takýchto mimoriadných situáciií na poslednú chvíľu je najväčší rozdiel medzi klasickými prepravcami a lowcostami, keď už batožinu a občerstvenie spoplatňujú obaja. Kým lacnejší Ryanair , Wizzair vám povolia len zmenu na svoj iný let, čo môže byť aj o dva dni, hotel si hľadáte sami a až neskôr ho preplatia, tak drahší napr. Austrian má väčšiu frekvenciu letov a keď sa treba vyhnúť nocovaniu tak vás bezplatne presmeruje do vašej destinácie letmi partnerského prepravcu hoci aj s prestupom, napr. Lufthansou. Ak náhradné riešenie v daný deň nie je, tak poskytnú hotel.

Ryanair vám radšej vráti peniaze aj keď to potrvá mesiac, ale tých 70 eur vrátených za letenku zakúpenú pol roka dopredu na menšie a vzdielenejšie letisko, napr Beauvais, 70 km od Paríža bude sotva stačiť na 380 eur letenku kúpenú na poslednú chvíľu od Air France na hlavné letisko CDG vzdialené len 20 km.

 

 Letecká agentúra SKYTRAVEL - 20 rokov na trhu, tisícky vystavených leteniek

                                            letenky@skytravel.sk, 055 632 59 69

 



Powered by »  2022 © Letecká agentúra SKYTRAVEL s.r.o., Kuzmányho 15, 040 01 Košice, letenky@skytravel.sk
Po-Pia  08.30 - 17.00, tel: 055/632 59 69